Bij diverse vestigingen van Europcar is onze eerste toepassing voor het mobiel uitgeven en innemen van huurauto’s in gebruik genomen.
De in nauwe samenwerking met Europcar ontwikkelde toepassing is rechtstreeks aangesloten op het backoffice systeem en verwerkt alle input realtime. Niet alleen kunnen in aanwezigheid van de klant de kilometerstanden bij vertrek en retour worden gecontroleerd, ook kan de schadesituatie worden opgenomen. Er kunnen direct schadefoto’s toegevoegd worden aan het dossier, waar uit direct een opdracht voor de schadeafdeling ontstaat om de dit dossier in behandeling te nemen. Tevens kan de tankinhoud worden opgegeven en worden mee verhuurde artikelen, inclusief onderliggende toebehoren, zoals kabeltjes en SD kaartjes, gecontroleerd.
Zowel voor inname als uitgifte is er een stappenplan (workflowprocedure) beschikbaar. Op die manier is het voor backoffice medewerkers mogelijk om te volgen wat er op de parkeerplaats gebeurt. Indien nodig kan er direct opvolging gegeven worden aan geconstateerde gebreken of missende artikelen.
Tot slot wordt de klant bij de afgifte als ook bij de inname in staat gesteld de elektronische afgifte- of inname bon elektronisch te ondertekenen. De ondertekenende documenten worden direct opgenomen in het e-Dossier van het systeem en tevens via mail verstrekt aan de klant.
Heeft u interesse en wilt u meer weten over de online toepassing voor de inname en uitgifte van huurauto’s? Bekijk ons portfolio of neem contact met ons op via helpdesk@flipseautomatisering.nl.