In samenwerking met Europcar hebben we weer een mooie stap gezet. Samen hebben we een “boeteportaal” ontwikkeld, waarmee bekeuringen op een eenvoudige en professionele manier aan klanten en berijders getoond kunnen worden.

Vanuit de bestaande bekeuringenmodule wordt per bekeuring aangegeven hoe deze afgehandeld wordt: u stuurt hem rechtstreeks door naar de klant of berijder of u betaalt de bekeuring aan de instantie en belast het bedrag middels een factuur door aan de klant. Met dit portaal is het nu mogelijk om de klant (of berijder) hierover per e-mail te informeren. De inhoud is afhankelijk van de wijze waarop de bekeuring in behandeling is genomen. In de e-mail is een link opgenomen naar het boeteportaal.

Wanneer de bekeuring doorgestuurd is (en het betreft een bekeuring van CJIB), kan niet alleen de betreffende, originele bekeuring worden opgevraagd via het portaal, maar ook direct via iDeal aan het CJIB worden betaald. Hiermee wordt de afwikkeling van bekeuringen eenvoudiger en veel minder omslachtig.

Het portaal biedt tevens de mogelijkheid om een machtigingsformulier op te vragen waarmee klanten bezwaar tegen de beschikking aan kunnen tekenen. Het boeteportaal is hiermee een mooi middel om uw klanten nog beter van dienst te kunnen zijn.

Uiteraard is het ook mogelijk om via de website het portaal te bereiken en in te loggen met het beschikkingsnummer en kenteken.

Europcar is de eerste klant die het boeteportaal in gebruik heeft genomen. Later dit jaar gaan ook Autolease Midden Nederland en Friesland Lease er mee aan de slag. We wensen hen allen veel succes en plezier toe!

Print Friendly, PDF & Email